torsdag 4 september 2008

storstadspuls

Idag blir det ett kort inlägg. Jag är trött efter en maratonjobbdag. Barnen och Ville var på landet och hämtade mig halv sex. Jag har förberett höstens resor och min presentation på World Water Congress på måndag. Eftersom barnen är så små har jag tagit hjälp av ticket affärsresor med att boka tidseffektiva resor. Det känns lite jobbigt nu men antalet nätter minimeras på det viset. Å andra sidan ser jag fram emot att få känna lite storstadspuls och se nya platser igen. 

Jag ska försöka dela med mig av eventuella sevärdheter. Resan börjar i Wien på söndag med årets största vattenkonferens. Sedan besöks Vilnius, Paris/Lille, London och Helsingfors för Polluted Peace räkning. I vår avslutar vi med minst en månads vistelse i Peking på Tsinghua University, om IVA beviljar resestödet.

Nu ska jag titta på när vanliga människor gör bort sig i TV. Årets IDOL har börjat och mina sämsta sidor kommer fram. Jag frossar.

Inga kommentarer: