fredag 12 september 2008

det bästa med hösten

Äntligen är de igång igen, humorprogrammen! Som jag har längtat efter att sommaren med uselt TV-utbud ska vara till ända så att jag får se lite klassisk svensk humor. Ända sedan Henrik Skyffert höll i trådarna i Manegen med Glenn Skilling (det var 1996 och jag såg den i bussen till Chamonix) har jag varit helt såld på de svenska komikerna. Bra komiker har sedan dess ständigt avlösts av ännu bättre. Och nu har det startat. Har ni tex sett "Vem kan slå Filip och Fredrik?" i veckan? Det var sådär men F&F är ju alltid ett säkert kort. Snart sätter Magnus Betner igång med "I ditt ansikte".

Min vädjan till svenska TV-kanaler är; snälla ni, ge oss något på helgerna! Vi är många föräldrar som har minimala barnvaktsmöjligheter och därför turas om att sitta hemma fredag- och lördagkvällar. Vad får vi se? Inte kul TV i alla fall. Ge oss något litet, en gammal repris av Nile City på tv 4-alternativen eller någon gammal Loffe Carlsson-rulle åtmonstone.

En fråga bara, vad hände med årets "Bonde söker fru"? Är vi lurade på konfekten? Blev det inga romanser eller?

1 kommentar:

Frida sa...

Själv tycker jag att svensk humor inte är nåt att hänga i granen. Inte efter 90-talet i alla fall. Filip&Fredrik tål jag inte.