tisdag 9 september 2008

low think vs high think

Idag ska jag gå hem tidigare från jobbet. Hela familjen ska gå till dagis och ha trädgårdskväll tillsammans med alla fröknarna och föräldrar. Det ska verkligen bli jättekul att träffa alla mammorna igen, jag har saknat alla "lämna-nio-hämta-två-mammor" som brukade träffas och gå till lekparken efter dagis. Jag var hembjuden på fika ibland också men det var inte alltid jag hade lust eller ro att sitta bort en hel dag vid ett fikabord. Men, men, trevliga är de i alla fall och ikväll kan jag mingla lite i barnland igen.

Igår pratade jag med en mamma med fyra barn. Hennes minsta är yngre än Malte och jag tänkte; Hon har hållit på så oändligt mycket längre än jag och har ändå längre kvar. Hon är hemma, hon går till lekparken varje dag och hela hennes värld handlar om barn. Det är bananer och extrakläder och det ena med det andra och jag beundrar henne som nöjer sig och inte får alldeles nippran av att begränsa sin tillvaro till low think (mitt eget begrepp, jämför med low tech). Jag älskar barnen och de ger mig massor men jag vill också ägna mig åt high think annars blir jag alldeles galen. Nu är det fika. En av de viktigaste mötena på dagen. Sen åker jag nog hem.

Inga kommentarer: