onsdag 17 september 2008

kolmårdenbilder och ensam kontorsdag



Nu har vi lagt upp lite bilder från Kolmården på bilddagboken http://flodiller.bilddagboken.se/.

Idag är Monica i Eskilstuna och föreläser. Jag sitter ensam på kontoret och jobbar. På ett sätt är det lättare att fokusera när man är helt ensam men jag märker hur sammansvestade vi har blivit. Ibland skrattar jag rakt ut i luften åt mina tabbar utan att någon frågar "Vad har du gjort nu då?" eller ställer en fråga som inte får svar. Nej, det är verkligen tur att Monica och jag får flytta tillsammans till ett större kontor i höst. Vi behöver varandra varje dag. Dessutom är det deppigt att jobba ensam. Jag sitter och lyssnar på Winnerbäck och petar i texter, gör modeller och diagram men det är skittrist. Kanske ska jag överaska henne med att skriva klart projektansökan på 355 sidor, den med 6 olika länder som ger oss ångest vi tanken på att vi två ska koordinera själva? Då skulle hon nog bli glad? Eller så köper jag en godisskål till kontoret, det går fortare.

Jag ska nog ringa till Hans nu. Hans Wallin och jag pratar nästan varje dag. Det ger energi och fokus åt mina tankar. Men framförallt ger det inspiration. Jag undrar vad jag skulle gjort idag om inte Hans eller Monica hade funnits? Kanske något intressant men jag skulle haft det betydligt tråkigare. Hans är dessutom helt avgörande för vårt nätverkande. Han har introducerat mig till minst 75 % av mitt nätverk av forskare och industripartners. Jag vet att han läser bloggen så jag passar på att tacka allra ödmjukast här!

Ha en bra arbetsdag önskar en rofylld Emma i ett höstruggigt Sverige.

Inga kommentarer: