lördag 20 september 2008

min smarta unge

Idag har Hedda ätit jättedåligt. Ville är på 40-årsfest och jag och barnen äter makaroner och köttfärssås. Hedda ville inte ha, hon ville ha "pillelin" istället. Så jag mutade. Jag sa att om hon åt upp maten (det var inte mycket) så skulle hon få en piggelin och få titta på två Pippiavsnitt i soffan.

Sen bajsade Malte. Jag gick och bytte på honom, han var röd och det tog en stund innan vi hade busat och smörjt och satt på en ren blöja. När jag kom tillbaka var all mat slut och Hedda var "mycke-mycke-mätt". Så hon fick en piggelin. När jag sedan plockade bort maten hittade jag en hel portion med makaroner och köttfärssås i komposten. Lurad av en två-åring! Jag tittade lyckligt på henne, där hon satt och följde Astrid Lingrens karaktärer med spänd blick, och tänkte att blir hon inget annat så kan hon alltid bli politiker =).

1 kommentar:

Frida sa...

Hehe, smarto kid! Jag har en utmaning till dig i min blogg, häng på om du vill!