måndag 6 oktober 2008

riga och klädagent



Riga var fint. Tror jag. Vi jobbade hela tiden men makar och barn var runt på stan och sa att Riga var jättefint. Det finns lite bilder i bilddagboken (flodiller.bilddagboken.se). Helgen fylldes dessutom med Junibacken (Hedda fick träffa Pippi), farmors 60-årsfest och Ellas dop.

Jag har en del förestående fester som jag har panik inför eftersom jag numera är oduglig på att snofsa upp mig. Jag anänder aldrig puder eller rouge längre och använder idominsalva istället för hudkräm i ansiktet. Så jag har anlitat min svägerska Nora. Hon har hela garderoben full med kläder och massor med idéer. Dessutom har hon känsla för färg och form och är alltid skitsnygg. Som tack tänkte vi donera ett vitrinskåp som passar bättre hos dem än hos mig.  

1 kommentar:

Frida sa...

Härligt med vänner som kan tänka sig att piffa upp en forskande tvåbarnsmamma! Hoppas kalasen blir underbara!