onsdag 26 november 2008

barn

Saker som kan hända när man har barn;

Hedda säger; Mamma, blunda! Jag får något klistrigt över ögat och uptäcker snart att det är ett (rent) trosskydd. Mamma, jag har byggt en ögon-socka! Säger en förtjust tvååring.

För någon vecka sedan hittade Ville en överlycklig Malte Harpalt stående i toaletten och plaskade med fötterna.

Idag ska jag använda tiden på jobbet åt att jobba så effektivt jag bara kan. Jag har hittills ETT möte inbokat (lunchmöte om nya civilingenjörsutbildningen så det räknas nästan inte). Hela förmiddagen och hela eftermiddagen ska jag sitta framför datorn. Jo, det ska jag. Jag behöver bara ringa ett par samtal till handläggaren för projektet på NUTEK. Och diskutera lite med Monica om upplägget till projektmötet i Riga nästa vecka. Och med Clas om hur vi ska göra med mötet på fredag, telefonmöte eller åka till Örebro? Men resten av tiden ska jag bara sitta och jobba med avhandlingen, kravspecen till upphandlingen och GIS-kursen.

Jo, jo, jo.....

Inga kommentarer: