lördag 30 augusti 2008

jobbfest och ballefon

Nu ska jag börja blogga! Det blir inget avancerat men kanske något underhållande för våra närmaste. Första inlägget;

Igår var jag ute med jobbet. När jag skulle cykla hem hade Ville och Jenny ringt. Jag fick inte tag på någon av dem och fick för mig att något hänt. Cyklade hem och allt var som vanligt, förståss. Med mig på Tabasco var Fredrik och hans tjej, det var för att Fredrik fått nytt jobb som vi var ute och åt. De hade barnvakt, för första gången en hel kväll, till sin lilla son som är tre månader. Han kinkade med farmor och de satt i telefonen varje halvtimme. Tungt och knappt värt att gå ut skulle jag tycka.

Idag ska Vi köpa ny telefon. Våra telefoner har gått sönder och vi har tagit fram en gammal hederlig telefon som är kopplad till väggen. Ville hade den när han var ung unkis. Istället för en lapp med ett telefonnummer är det en lapp som det står BALLE på. Vem blev jag kär i? Men nu i efterhand är det jättegulligt.

1 kommentar:

Jenny sa...

HAHA, din man har liksom levt i en annan istid kan man väl säga :D Det är fascinerande.. Balle liksom.